tirsdag 12. november 2013

Nå er det slutt på skippertakhelg!

Jeg har nemlig hatt en tendens til å legge mye av husvask og klesvask, til helgene. Det som skjer da, er jo at jeg står omtrent hele helgen med hodet i en vaskebøtte, eller at jeg bretter tøy. Og hva skjer så de helgene hvor jeg har mye annet å gjøre?

Jo, da blir det slik som denne helgen. Det var full fart fra fredag til søndags kveld, hvor jeg ikke rakk å gjøre noe annet enn å -rote-  i hele huset! Jeg dro rett fra jobb til mine foreldre på fredag, for da skulle vi på "arrivederci-fest". På lørdag bar det hjemover så fort det gikk(eller så fort man var kjørbar) og da var det bare å sveive igang kanelbollene. Jeg lagte boller til den store gullmedaljen, for på lørdag var det nemlig feiring av 60-års dag.

På søndag var det jo farsdag, så da gikk turen tilbake til mine foreldre, for å feire litt der. Mens huset her hjemme sto fullstendig på hodet!!

Så for å slippe dette i fremtiden, og for å kunne bruke helgene til kos, familie, venner og pynting. har jeg bestemt meg for å gjøre huslige sysler i ukedagene!
Heretter blir badet vasket på torsdager. Jeg skal vaske minst 1 maskin med tøy hver dag, og jeg skal vaske opp umiddelbart etter middagen og holde kjøkkenet ryddig

Dette begynte jeg med i dag. Måtte ta et skikkelig skippertak, da jeg hadde rotet noe helt forferdelig i helgen :-/
Her har dere den flotte kaffemaskinen vi har på kjøkkenet. En helautomatisk maskin, som tilogmed kverner sine egne kaffebønner. Denne lager god kaffe, altså!! :-)20131112-213501.jpg

Hva slags ordning har dere hjemme? Litt hver dag, eller skippertak i helgene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar