søndag 21. september 2014

Jeg er inspirert! // Hage

Denne helgen har vært helt fantastisk her på østlandet!
Det har vært super temperatur og flott vær, noe jeg har utnyttet til det fulle.
I dag har vi blant annet vært på bærtur og plukket det som var igjen av blåbær og tyttebær. Blåbærene ble brukt til blåbærsyltetøy på pannekakene, mens tyttebærene ble rørt og ble brukt som tilbehør til kalkunmiddagen.

Etter en lang dag ute i solen fant jeg ut at jeg har lyst til å ta i et røsk i hagen. Og helst med det samme! Men hva kan man gjøre i hagen i midten av september?
Så nå har jeg satt meg ned og laget en hageplanlegger i excel. Her skal jeg føre opp hvilke planter jeg vil ha, når de må evt forkultiveres, når skal busker og trær beskjæres? alt man kan tenke seg.

Men nå i høst blir det å få satt opp pallekarmene mine igjen (de ble jo fjernet da vi bygde garasjen), og så skal jeg sette løk.
På listen min har jeg foreløpig
-Hvitløk
-Vårløk
-Purre
-Ruccola?

Men listen vokser fortsatt.

Jeg kom over bloggene www.moseplassen.no og garden-living.blogspot.no hvor jeg har funnet mange gode tips. Tror nok kvelden blir brukt på disse sidene gitt. Før jeg vet ordet av det har jeg vel planlagt en hagedam også, slik som denne på sidene til Garden-Living! Lekkert!!

Tips meg gjerne dersom dere vet om flere gode hageblogger :-D
Kos dere videre denne søndags-kvelden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar