søndag 1. desember 2013

Julekrans // DIY

I dag er det 1. desember, og julen er offisielt i gang! I dag har jeg laget julekrans til ytterdøren, ble fornøyd med resultatet. Litt "rustikk" kanskje, men det er vel lov når man lager ting selv!
Har som lovet laget et innlegg med fremgangsmåte, og det kommer under.
Kos dere så mye alle sammen, denne første søndagen i advent. Vi blogges senere


Julekrans DIY.
Innkjøpsliste:
"rørisolasjon". Kostet 10,- på bauhaus. (Den jeg lagde selve basen til kransen på. Men jeg aner virkelig ikke hva det heter.)


Resten kjøpte jeg på søstrene grene, til hyggelige priser.
Grønn ståltråd
Silkebånd
små bjeller
Små gullkuler (eller det du måtte ønske av pynt!)



+ granbar. Dette ser jeg man får kjøpt hos mestergrønn. Der får man også kjøpt ferdige kranser, som bare trenger å pyntes.
Siden jeg bor på landet, valgte jeg å hente granbar selv i skogen. Synes det er litt av sjarmen :-)
Det første jeg gjorde, var å teipe sammen endene av "rørisolasjonen".
Den vil bli litt kantete, men jobb litt med den, så blir den bedre. Om den ikke er 100% som en sirkel, vil det ikke synes når man får på granbaren uansett.


Deretter tok jeg et lag med granbar som jeg festet tett rundt hele, med ståltråd. Det er ikke så nøye om det blir veldig pent, dette er mer for å dekke det grå.



På lag 2 var jeg litt mer nøye. Jeg ville ha en krans med litt "fluff", så her festet jeg bare nederst på greinene. Den ble litt(veldig) fluffy, så jeg brukte de små gullkulene til å samle greinene litt mer til slutt.



Da er det bare å pynte etter alle kunstens regler, med bånd, julekuler, bjeller, kongler og alt annet koselig du måtte ønske.

Her er mitt ferdige resultat! Passet godt sammen med den sorte døren :-)


2 kommentarer: