lørdag 24. august 2013

Jobber og sliter!

Heisann alle sammen!

Håper dere alle har en fin helg! Her er det strålende sol og kjempevarmt ute. Så vi benytter anledningen til å bytte veggen nede i gangen!
Tidligere har det vært en uisolert yttervegg der, og så en vegg til inne i gangen, en såkalt "kaldgang" som var vanlig før i tiden.
Før var det et stort vindu ved siden av døren, men nå har vi fjernet litt av muren og satt inn to smalere vinduer på hver side. Og det gjorde seg virkelig altså!
Det er jo langt fra ferdig, men allerede nå vet jeg at det kommer til å bli superbra!!!20130824-171159.jpg

Mannen holder på med kledningen der nå, og i morgen skal jeg vaske døren og gjøre den klar for å males til uken. Et prosjekt jeg gleder meg veldig til, dette blir bra!
Ellers skal det jo støpes en platting utenfor døren der. Det blir nok også gjort iløpet av uken.
Den stenen dere ser på veggen ved siden av døren, er den jeg skal fjerne, og så skal jeg legge ny puss. En jobb jeg gruer meg skikkelig til egentlig, for de satt skikkelig godt :-o

Vi har jo på sikt planer om å fikse opp gangen innvendig også. Akkurat nå er det en liten gang innenfor inngangsdøren, som fører inn til den store gangen, trappen og de andre rommene i underetasjen. Men den veggen skal rives, sammen med alt annet som er der nede. Vegger, tak og gulv skal bort. Og varmekabler skal legges i gulvet.
Vi har bestemt oss for å ha granittfliser der nede, tror det blir bra.
Vi er ikke helt sikre på når vi skal gjøre den biten enda. Det blir nok ganske kostbart, og vi prioriterer nok å spare til bryllup. Gangen går vel ikke akkurat noe sted...
Jeg skal legge ut flere bilder av veggen der i kveld, da har vi nok kommet enda lenger!

Nå skal jeg ut å male litt! Ønsker dere alle en super lørdagskveld, vi blogges :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar