lørdag 3. august 2013

Min ønskeliste

Det er jo stadig ting jeg ønsker å ha i hjemmet, men desverre koster det meste relativt mye. Og når man er midt i en oppussingsfase, kan man ikke kjøpe alt på ønskelisten (forsåvidt ikke ellers heller).
Men jeg har endel ting i tankene som er høyt oppe på listen, og som jeg håper å få i hus iløpet av høsten!

Den ene tingen er en sofa fra tm-design, som jeg har vist dere tidligere. Denne kommer på plass så fort jeg får flyttet spisestuebordet.

Jeg ønsker meg også veldig disse spisestuestolene fra Aflekt home (www.aflekthome.no) Men siden vi nylig kjøpte de vi har, får jeg aldri i verden med mannen på dette. Derfor tenker jeg å kjøpe 2 stk som kan stå sammen med den nye sofaen, foran peisovnen. Så har jeg på en måte begynt "oppsparingen" ;-)


Bella spisestol fra Aflekt Home.


Dette serveringsbrettet i skinn har vært på listen min lenge! Det hadde passet perfekt inn hos meg :-)

Skjermbilde 2013-08-03 kl. 09.29.06

Serveringsbrett fra Slettvoll


Og dette skapet fra Home&Cottage håper jeg kommer på plass en eller annen gang det kommende året!


Pierre linskap, Home&Cottage


Dette er noen av de store tingene jeg ønsker meg. Det er jo tusen andre ting jeg også kan tenke meg, men for at ikke listen skal bli helt uoverkommelig, får man ta det litt og litt.
Skulle selvsagt helst hatt alt i hus i går, men sånn er det nå bare!

Hva står på deres ønskeliste?
Jeg er jo av den mening at det er litt bra å ikke kunne kjøpe alt nytt på en gang. Om jeg hadde kjøpt alle mine møbler for 2 år siden, hadde hjemmet mitt sett helt annerledes ut, enn hva jeg ønsker at det skal gjøre i dag. Stilen forandrer seg hele tiden, og ved å innrede over en lenger periode, vil man få et tidløst hjem, som reflekterer deg som person.

Jeg har enda en lang vei å gå for å finne helt frem til min personlige stil, men det kommer nok etterhvert. Ikke bare utvikler smaken seg, men behovet, vil jo også endre seg.

Vi planlegger jo også å bygge oss nytt hus på sikt. Vi har funnet huset vi vil bygge, og er kontinuerlig på jakt etter den perfekte tomten. Gode tomter vokser ikke på trær, og når vi bygger det huset, blir det forhåpentligvis der vi bor resten av livet. Velger derfor å ikke forhaste oss i tomtejakten, det er viktig at det blir helt riktig!

Ønsker dere alle en fin lørdag! Legg gjerne igjen en hilsen, da blir jeg kjempeglad :-)

2 kommentarer:

  1. Her var det mange lekre ønsker ja:))
    Blir nok flott, bare og begynne sparingen ja.

    Koselig med valp ja, men fy for en jobb - ikke mye søvn, men mange bitemerker, hehe:))
    Rasen vi har kjøpt er Engelsk Staffordshire Bull Terrier - helt perfekt:) !!

    SvarSlett
  2. Ja, sparing må nok til :-)

    Synes den så "kjent" ut. En av de flotteste rasene, synes jeg :-)
    Husker valpetiden godt, oppe flere ganger om natten, men hadde valp midtvinters, så det var en kald opplevelse ;-)

    SvarSlett