mandag 15. juli 2013

Gla' mandag!

Hei, og god mandag, alle sammen!!
Håper dere har hatt en super helg i det fine været, det har ihvertfall jeg!
Og i dag hadde jeg første dagen med ferie, i tillegg møtte dette synet meg, da jeg gikk ut i hagen i morges. God start på dagen, og ferien, vil jeg si!20130715-195925.jpg

Jeg fikk nemlig endelig surret meg til å sette blomsterløk i fjor høst, etter å ha blitt tatt på senga hver eneste vår, hvor jeg plutselig husket at jeg hadde blomsterløken liggende i garasjen..
Tenk å måtte planlegge over et halvt år i forveien, hvordan bedet skal se ut!?
Men i fjor fikk jeg endelig gjort det, og satte 50 løk, som har blomstret siden det ble temperatur til det. Heldigvis er mange av de jeg satt, flerårige. Så jeg slipper å gjøre dette hvert eneste år.

20130715-195951.jpg

Her ser dere hvor stor den er, mye større enn hva jeg har trodd! Et lyspunkt i en ellers ganske oppgravd og shabby hage, mer om det lenger nede.

20130715-200006.jpg

I helgen fikk jeg endelig malt ferdig rekkverket på verandaen, så til slutt fikk blomsterkassen henge til allmenn skue!

20130715-200023.jpg

Og her ser dere altså grunnen til at det er litt shabby i hagen for tiden. Vi graver nemlig ny ankomstvei til huset vårt! Så her har vi hatt fullt opp. Vi fikk noen litt dårlige nyheter på fredagen. Firmaet som graver veien sa at grunnen muligens var for ustabil til å fortsette gravingen, og da hadde de kommet halvveis. De mente at vi kanskje måtte vente et helt år, før vi kunne fortsette. *krise* tenkte jeg da. Vi har jo ventet lenge nok, allerede!
Men heldigvis hadde det satt seg iløpet av helgen, og de kunne fortsette gravingen. Nå er de nesten i mål, jeg tror de kan klare å bli ferdige i morgen *jippi* da kan jeg endelig pynte opp en fiks ferdig gårdsplass!

Selvsagt betyr ferdig vei, kun en ting. Nemlig flere prosjekter. Støttemur må opp, plenen må freses opp og fylles ut, og jeg skal lage ny steintrapp. Så jeg kan tydeligvis ikke ligge på latsiden i ferien. Men det er vel greit, så lenge jeg kan jobbe med brunfargen samtidig ;-)

Over til noe helt annet, jeg fikk noen artige nyheter i helgen angående Amora edelstenen som jeg har blogget om tidligere. Produksjonen er nå satt igang, og den første stenen har kommet tilbake!!!









Og med det sier jeg fortsatt god mandag!
Vi blogges :-D

1 kommentar:

  1. […] jeg snike ganske kraftig i køen! Her er noen av innleggene jeg har skrevet om den tidligere. (Her, her og litt om gull […]

    SvarSlett