tirsdag 23. juli 2013

Hva har vi gjort tidligere, del 2.

De tre årene jeg har bodd her, har vi heldigvis fått gjort litt. Våren i fjor kom det et nytt tilskudd til familien, og 2 ble til 3. Da måtte vi gjøre istand et av de tomme rommene, og det var på tide, kan man si.

Der måtte vi også rive alt. Da noen hadde latt et vindu stå åpent en vinternatt for mange års iden, hadde det snødd masse inn, så veggene og deler av gulvet var faktisk fuktskadet! Skulle det bli et barnerom var det en selvfølge at alt skulle byttes.
Samtidig ble det lagt skjult elektrisk, som nesten er et must. Jeg hater virkelig gamle, synlige ledninger, som gjerne er fulle med 3-4 forskjellige farger maling.

Dette var også første gangen jeg skulle prøve meg på sparkling. Og gurimalla for en jobb det var. Den første store feilen, var jo at jeg la på syykt mye sparkel, og tenkte at jeg ville spare tid ved å bare sparkle og pusse en gang. MEGAFEIL! Etter en 10liters bøtte med sparkel på det lille rommet, var omtrent hele huset her fullt av sparkelstøv. Og det tok månedsvis før jeg ble kvitt alt.
Da jeg begynte på stuen, hadde jeg heldigvis tatt lærdom.

Det var jo helt grusomt før vi startet, men nå begynner det å bli bra der inne. Foreløpig har det vært praktiske møbler som har stått i fokus, og ikke så mye pynt. Men nå som hun begynner å bli litt større, skal jeg få ordnet det litt mer til. Det er et av målene mine for høsten.

Her kommer et lite bildedryss fra før vi startet, prosessen, og nesten ferdige resutatet.

IMG_3911

IMG_3910

IMG_3916IMG_3966

IMG_3931

IMG_3937

IMG_3953 IMG_3961

IMG_5089

Ser at jeg virkelig må få tatt noen nye bilder av dette rommet.

Som sagt, har jeg en liste over mål for denne høsten, som jeg jobber med nå, mens jeg sitter ute i solen. Og en av tingene på denne listen, er definitivt å sy nye gardiner til dette rommet også. Mye som skal skje fremover altså.
Dette rommet er jo egentlig ikke helt ferdig enda. Det er stadig ting jeg ønsker å endre på og fikse opp. Men når man skal pusse opp et helt hus, må gjerne den siste finishen vente litt. Positivt med det, er jo at da får stilen min modnet seg litt over tid, slik at ikke alt i huset er resultatet av en svært kort periode i livet mitt, hvor jeg likte en viss type ting.

Da ble det et lite innlegg fra meg, som akkurat kommer med i dag.
Nå skal jeg legge meg, for i morgen er det ny dag med husvask, maling og hagearbeid på agendaen. For jeg blir visst aldri ferdig :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar